7 wrz 2014

Starorobociański, Kończysty i Trzydniowiański Wierch od 1762 do 2176 m n.p.m.


     W tą sobotę wybrałam się wraz z Januszem i Amadeuszem w Tatry. Przeszliśmy kolejno: Starorobociański, Kończysty i Trzydniowiański Wierch. Pogoda się udała, towarzystwo jak najbardziej również, pooddychaliśmy świeżym górskim powietrzem, zmęczyliśmy nogi, nacieszyliśmy oczy, i bardzo fajnie i wesoło spędziliśmy wspólnie czas :) 

















1 wrz 2014

Wakacje 2014 - Świeradów Zdrój

Tegoroczne wakacje spędziliśmy w Świeradowie. Miejscowość jest bardzo cicha i spokojna, a do tego bardzo ładna. Dom Zdrojowy dysponuje rzadką, odmładzającą wodą mineralną z dodatkiem radonu, którą piłam codziennie - ale, jak się dowiedziałam od znajomej po wczasach - bez powalających skutków :D 
Zrobiliśmy stąd sobie wycieczki na 3 niewielkie miejscowe górki (Zajęcznik, Sępia Góra i Stóg Izerski) oraz do 2 zamków. 
     
Nasz hotel, "Świeradów":

W parku obok hotelu:

Dom Zdrojowy:

Modrzewiowa Hala Spacerowa w Domu Zdrojowym:

Z Wieży Zegarowej Domu Zdrojowego:


Z Domem Zdrojowym w tle :)

Leśniańska Zapora Wodna:

Czarci Młyn:



Zajęcznik - Góry Izerskie 595 m n.p.m.

Na Zajęcznik prowadzi wesoła Ścieżka Edukacyjna :) Oczywiście przeszłyśmy nią sobie :D


Niestety na szczycie nie ma wieży widokowej, wszystko zasłania las. Ale i tak - fajny był spacerek ! :)




Sępia Góra - Góry Izerskie 828 m n.p.m.


Widoczny ze szczytu Stóg Izerski:


Dom Zdrojowy, Kościół oraz nasz hotel :) ten biały domek na dole po lewej:


Stóg Izerski - Góry Izerskie 1105 m n.p.m.





Zamek Czocha

         Zamek Czocha w miejscowości Leśna to przepiękny zamek, który można sobie wynająć ( lub jego część ) i normalnie w nim mieszkać :) Jest to o tyle fajne dla turystów zwiedzających zamek, że bardzo mało jest w nim zakazów. Mieliśmy bardzo fajnego przewodnika, który opowiedział nam wiele śmiesznych historii i legend związanych z zamkiem. 

Zamek ten bardzo mi się spodobał i chętnie bym tam jeszcze raz wróciła ! :))